Linnéa Johansson♥

SPACE COWBOY

Kategori: Allmänt


imfancy.blogg.se

/Nu tror jag att det får vara nog med pluggandet för idag. Men jag måste få säga att jag är väldigt fascinerad av rymden. Detta är en liten parantes om ni inte redan har förstått det men jag tänker iallafall berätta lite om vad jag tycker om rymden nu när jag ändå har pluggat inför ett litet prov vi har nästa vecka.

Jag tycker att rymden är skrämmande och otroligt spännande och intressant. Den är så oändligt stor och jag kan inte ens föreställa mig oändligt för då för jag ont i magen! Det sägs att universum är kring 13,7-14 miljarder år gammal och jag menar, hur otroligt gammalt är inte ens det? Det är så jäkla fascinerande! Dessutom så kan man undra, vad fanns före det? Poff, ingenting? Och vad är ingenting? Hmmm... Jag är intresserad men skrämd. Det är som någonting som man inte riktigt kan tänka på alldeles för mycket, iallafall inte jag, för då får en olustig känsla inom mig. Men sån är jag. Och ni kanske inte orkar läsa detta men om ni gör det så kan ni skriva vad ni själva tycker, det vore intressant att höra! :)

NU: Top Model Sverige!!!

Ps. GRATTIS TILL KÖRKORTET MARI FORSMAN!!!! :-D

KOMMENTARER:

  • Mari säger:
    2012-01-31 | 21:49:25

    Tack Linneá! :D

  • agnes säger:
    2012-02-01 | 19:53:18
    Bloggadress: http://stetoskop.blogg.se/

    Finastefinaste Linnéa.

    Jag ser på rymden på samma sätt som du gör. Det är kanske det mest fascinerande, men samtidigt så skrämmande, som existerar. Och visst är det irriterande, att samtidigt som man så gärna vill tänka och läsa och researcha och förstå, så är det omöjligt att göra det.

    Men kanske är det helt enkelt så, att vi får ta och nöja oss med det som finns? Vi kommer aldrig att kunna få veta allt om hur rymden hur fungerar, om ens något, så är det inte lika bra att bara njuta av den istället? Jag tror det. Det är bästa är nog att ligga på rygg på sommarnätterna och se himlavalvet röra sig där, högt ovanför trädtopparna, och låta sig fascineras. För det finns väl inte så mycket annat att göra? Så istället för att låta sig skrämmas och inte vilja tänka på det, är det nog lika bra att bara acceptera det faktum att rymden är sinnessjuk och ligger utanför vårt förstånd. Men stjärnorna är ju fantastiska i alla fall, och det borde man ju njuta av. Veta allt, det kommer man aldrig att kunna göra. Men det är väl kanske lika bra ändå.



    (och som svar på din kommentar: det är inte sant. och i så fall låter det jag skriver också så. puss.)

Kommentera inlägget här: