Linnéa Johansson♥

Vad som snurrar i min hjärna just nu.

Kategori: Allmänt

Good morning.

Jag har inte uppdaterat mycket i veckan eftersom Amanda varit här. Känns skönt att inte vara så fast vid datorn som jag är annars, jag måste vara sjukligt beroende. Men det är jag inte ensam om, eller hur?
 Det bästa är när man är utomlands, då kan jag slappna av. Det är som paradiset, inga mobiltelefonen, inga datorer. Jag ska försöka ha någon data fri dag och mobil fri dag här framöver sedan sätta det i schema. "Tänk på all strålning!" som pappa alltid säger, han är anti till mobiltelefoner. Vilket känns bra, teknologin har inte övervunnit allas hjärnceller. 
 
Jag har haft en stört rolig vecka, fylld av aktiviteter och annat roligt som jag aldrig skulle gjort om Amanda inte varit här. Jag har varit helt slut på kvällarna för att dagarna varit så fullspäckade med roligheter att jag sovit som en prinsessa på natten. Hade Amanda inte varit här jag skulle nog sovit bort dagarna, suttit vid datorn,sett filmer och bara degat. Vilket också är skönt men nae, det duger inte. Då kan man ju lika gärna dra täcket över huvudet och inte stiga upp förrän det är kväll igen så man kan gå till sängs ännu en gång. Det känns så tråkigt över hur lat jag egentligen är, jag gör fasen ingenting. Varför skulle jag inte bli jätte förvånad om jag såg ut så här om 10år?

 

Nej men inte för att överdriva, men dagens ungdomar är väldigt lata! Det är ren fakta. Jag erkänner att jag är sjukt lat, men när man väl tar hand om det man skjutit åt sidan hela tiden så känns det så otroligt mycket bättre. Som om man har en ryggsäck fullpackad med stenar. Det är väl klart att man inte vill gå runt och bära på en ryggsäck full med stenar! Så det är bara att ta tag i saken. Finns ingen annan ursäkt, om du är jätte lat så får du väl ta och ändra på dig till det positivare. Men alla är olika, vi är alla unika.

Var det någonting mera jag skulle säga, hm. Jag ska försöka bli en bättre människa! Jag vet,jag vet det kan man säga hur många gånger som helst utan att det blir någon förändring men jag har tänkt satsa på det! Kämpa för det. Min älskade,underbaraste vän Carina sa till mig att hon bestämt sig för att blir en bättre människa för ett tag sedan. Och se på fasen, det har hon! Hon har alltid varit den där väggen att luta sig mot i motgångar och svåra,jobbiga tider. Hon har alltid varit med i medgångarna också, jag har alltid trott att gud gav mig en ängel som vän för hon är verkligen det. Det går inte beskriva henne med tillräckligt många ord men jag är enormt tacksam för att jag får ha en vän som henne och att hon vill vara min vän. Jag kan alltså inte vara så himla pjåkig...? Jag duger, men jag kan bli en ännu bättre vän. Jag vet att det finns där långt inom mig och jag ska ta ut det, jag ska nämnligen bli en bättre människa.  Där med basta.

Nu har jag delat med mig lite grann av vad som snurrar i mitt huvud. Jag gillar att skriva, ska börja skriva en novell snart bara för att jag gillar att skriva. Nu ska jag låta er tycka och tänka vad ni än vill, men det är så här jag tycker och tänker.
Var rädd om er!

Kommentera inlägget här: